torsdag 2 februari 2012

Demoner

.
Som om det är inte är nog med fibrovärken när det är så jävla kallt. Sträckte mig i ena ljumsken när jag åkte skidor i lördags och sedan gjorde jag nåt konstigt med tummen när jag bar på jobbet. Åkte och tränade ändå...inte bra...FAAANNN!!!!

Fick bryta passet mitt i. T-bar, alltså styrketräning i grupp. Kunde inte greppa med handen utan det strålade smärta upp i underarmen. Gav inte upp i första taget utan försökte byta grepp, vikter, utan stång, inget funkade. En av instruktörerna såg mitt problem och kom fram och frågade vad sjutton jag höll på med. ;). Vilat nu två dagar, funderar att prova om det går med spinning ikväll. Gick ju bra att bära in tre pallar foder så borde det ju gå bra med spinning oxå!
Jag kan inte göra uppehåll med träning eftersom jag är livrädd att återgå till mitt gamla beteende med att inte äta mat och istället svulla i glass, godis och allt som är sött...angry

Kämpar mot demoner varje dag, Lathetsdemonen-asch, jag tränar imorgon istället, soffan hemma är ju väldigt skön. Ätdemonen-om jag inte äter på hela dagen så kan det nog vara helt ok att äta ett helt Ben & Jerry glasspaket ikväll. Smärtdemonen-Fibron är för jäklig idag, jag drar ett gammalt täcke över mig och dör en liten stund istället.
MEN jag vet att när jag går och tränar så blir kroppen full av lyckoendorfiner och med tiden kommer detta att fylla kroppen mer och mer och fördriva dessa demoner mer effektivt! laugh


Ha det bra därute och kämpa mot era egna demoner!!!

3 kommentarer:

  1. Skickar massor av styrka och pepp, de där demonerna släpper vi inte in nå´mer va?
    Men träna och äta bra ska vi göra, så vi blir starka och orkar!
    Pepp och kram!

    SvaraRadera
  2. Pepp tillbaka Millan, tyvärr slipper man nog aldrig demonerna. Man är som en alkolist!

    SvaraRadera
  3. Nej, jag vet. Jag slåss med sockerdemoner framför allt men jag tänker slåss allt jag kan :-)

    SvaraRadera