söndag 29 januari 2012

Skidor :)

Igår åkte Peter, jag och tjejerna längd i kläppen. Jättefina spår och värdelösa skidor. Vi hade med fika. Så först åkte jag iväg före, Peter åkte med tjejerna. Och sedan när jag vände o åkte tillbaka så stannade vi o fikade jag o tjejerna medans Peter sprintade iväg. Sammanlagt blev det 5 km för mig. Tyckte ju att det var dåligt med glid, blev mest jobbigt eftersom jag fick jobba väldans hela tiden. Gled knappt i nerförsbackarna och kunde gå upp i backarna...:(.
Svängde in på toppski på vägen hem och fick skidorna vikttestade....mina skidor var anpassade för en vikt på ca 45 kg!!!!! Inte konstigt att det gick tungt, väldigt konstigt att jag inte vart svett bara...
Får prova nya skidor nu, hoppas det känns bättre!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar