tisdag 7 februari 2012

RUUMMPA!!

Tydligen (enligt bl a min PT) så lägger min kropp på sig vatten för att skydda kroppen eftersom den har ont. Men hur lång tid ska det behöva ta innan den släpper på vattnet lite då????
Känner ju att jag är mer vältränad nu, men ser fortfarande svullen ut, känns när man tar på mig oxå för den delen.
ELLER kommer det aldrig att gå att bli av med? Någon som vet?? sad
För övrigt kändes passet otroligt bra idag! smiley Flera veckor sedan det har gått så lätt att köra hela passet. Genomsvett och nöjd efteråt! Härligt!! Jag blir fort uttråkad av att köra samma övningar och nu behöver jag nog lägga upp ett nytt igen. Tycker oxå att det är tråkigt att köra helkropp, men min PT anser att jag ska göra det så. Får väl köra med det hon säger ett tag till. wink
Ikväll ska jag välbehövd massage, mitt högra ben hänger ju inte riktigt med. Går bra när jag tränar, men värker så in i vassen hela tiden. Min kiropraktor Lotta har ju gett mig smärtlindring ett tag efter varje behandling. Då sätter hon nålar rakt in i rumpmuskeln!!! GÖR SÅ JÄKLA ONT!! crying Men eftersom det är där det onda sitter så ger det mig ibland ett par dagars lättnad iallafall! Anledningen till detta ontet är helt enkelt så att när jag ramlade av min häst för 6 år sedan och landade på högerskinkan, så fick jag en jäkla blodutgjutning där. Kunde inte ens gå på ett par dagar. Sedan har det då varit som en knut där inne i rumpan som tydligen trycker på nerver så det strålar ut i hela jäkla benet. Har varit till doktorn några ggr och försökt att förklara min teori varför jag har ont och det strålar ut i benet. MEN som vanligt lyssnar ingen doktor.....angry- Iväg på röntgen och grejer istället för det är nog diskbråck eller ichias. Nej, hittar inget fel i ryggen. Inget fel på dig hör du. Först nu när jag drog samma historia för Lotta så fick jag gensvar! -Självklart är det det som ligger o trycker. Det här ska vi väl se till att få ordning på! Första gången hon satte nålen i rumpan så trodde jag att jag skulle slå till henne. Faaaan vad ont! Rumpan var innan spänd så det gick knappt att ta i den och massera. Efter nålarna var det mjukt som smör och hon kunde ta i på djupet. Efteråt kände jag mig som BEFRIAD liksom. ÄNTLIGEN! SMÄRTFRI! Tyvärr håller det bara i sig ett par dar, men det ger hopp!! heart
Såå, om en vecka ska jag till Lotta igen eller tidigare om hon får ngt återbud. Glädjefylld ångest känner jag inför detta...vet att det är så jäkla obehagligt när hon sätter nålarna. Men resten av besöket är urtrevligt! Pratar kost och träning under tiden och efteråt är det som att flyga på lätta fötter! yes
Ja, det blev visst ett långt rumpinlägg denna gång! hihi!

1 kommentar: