måndag 23 januari 2012

Härlig träningshelg!

Tänk vilken träningsvärk man kan få...men efter igår borde man ju ha träningsvärk. ;)

I lördags åkte jag premiärtur på längdskidor. Underbart väder, lite kallt bara. Milli, gofisen, sprang med hela tiden och tyckte det var lattjo lajbans! :) Spåret går liksom runt runt, fast själva spåret är ca 0,1 km.
Hade mina nya överdragsbyxor som jag köpt hos Anna på FJÄLL! Sitter jättebra och känns smidiga och sköna. Så hade jag underställ. Men det blev ändock för lite över lår och rumpa...Efter 3 varv fick jag ge upp, alldeles iskall om rumpa och framsida lår. Rätt nöjd ändå så här första gången. Att få till tekniken så man kan åka på och bli svett, det kommer väl efter några ggr. Nu var jag inte det minsta svett...:(

Igår Söndag hade ju TOKA öppet hus här i Sälen. Så det blev 3 timmars träning. :)
Först Box 1 timme, Core 1/2 timme, Bar 1/2 timme och Flow mellan 1/2 timme och en timme. Blev lite förskjutet här och där så allt som allt blev det 3 timmar. Ser jättemycket fram emot nya BOX passet. Ska bli jättekul!! Men idag måndag missar jag det eftersom det är min tur att skjutsa Celine (min tioåriga dotter) på ridskola.  Vilket jag tycker är jättekul och med träningsvärken från hell, så gör det inte så mycket.

Tänkte på häromdagen att det är så dåligt med riktigt bra träningstidningar här i Sälen...nere i byn finns inget. DE som finns är väldigt fokuserade på viktminskning och hur man ska lyckas gå ner i vikt på så eller så många dagar. Kasst! Blossom är enda tidningen som funnits förut, men de senaste nr tycker jag har varit sämre. Har beundrat BLOSOM sedan jag körde ett poweryoga pass med henne för säkert 10 år sedan. Vilken otroligt härlig människa!! 
En annan otroligt inspirerande tjej är Pamela på TOKA. Man blir glad i hela kroppen av hennes sprudlande personlighet! :)
Åter till tidningar så hittade jag glädjestrålande BODY på ICA lindvallen. YEY!! Så jäkla bra träningstidning, har haft den en vecka nu och ännu inte hunnit läst hela. SÅÅ mycket bra info för oss som tränar mycket och styrketräning!Denna vecka kommer det ett nytt nr. Så på onsdag när jag är upp till SATS på Yoga så ska jag slinka in och köpa den!!! :)

Min PT Jessika har en sån där rolig våg som väger fettet på kroppen, vattnet och sen kommer jag inte ihåg mer. Funderade på att köpa en sådan. Så har ngn tips på bra sådan så hör gärna av er. :)

Jag skriver iordning denna veckas träningsschema i ett separat inlägg, då är det lättare att leta efter om jag ska kolla senare. Tänkte oxå skriva in mina mått oxå, så man kan se om jag krymper. :)

Kort kommer jag nog tyvärr inte att våga lägga ut ännu...:(  På mig själv alltså. Men jag ska ändå be min kära lillasyster att ta kort nu så jag har sedan att jämföra med. Tog ju tyvärr inget kort innan jag gick ner från 89,9 till nuvarande 77. Mådde alldeles för dåligt för det...:(

Ha det bra därute!! :)

















1 kommentar:

  1. Vilken underbar dag det var! Skulle vilja ha fler och oftare :-)

    SvaraRadera